Toyota Celica VII – ekonomiczne Ferrari?

Ostatnia generacja samochodu Toyota Celica to samochód odważnie wyglądający samochód. Niełatwo ulec wrażeniu, patrząc na ten samochód z daleka, że zamiast Toyoty jedzie ulicą… Ferrari.

Nadwozie Celicy 7 generacji przypomina samochody Ferrari – samochody z centralnie umieszczonym silnikiem. Zamiast potężnego silnika V8 czy V12 w Celice VII mieszczą się dość obszerne tylne siedzenia oraz całkiem duży (365 litrowy) bagażnik.

Ekonomiczny sportowiec

Średnio Celica potrzebuje poniżej 8 litrów na 100 km/h. Przy jeździe tylko w trasie zejście poniżej 7 litrów nie stanowi problemu chyba że mówimy o jeździe z „prędkościami autostradowymi”.

Praktyczny sportowiec

Do samochodu Toyota Celica VII zmieścimy 4-rech pasażerów pod warunkiem że tych dwóch na tylnych siedzeniach będzie miało poniżej 175 cm wzrostu – inaczej będzie dotykało głowami tylnej szyby – pasażerów. Również ilość bagażu jaką możemy przewieźć jest imponująca. Funkcjonalny bagażnik można łatwo połączyć z przestrzenią tylnych siedzeń a przy ładunkach, które niewiele przekraczają wymiary „tylnego kufra” pomaga demontowalna tylna półka.

Wysokoobrotowy silnik 1.8 VVT-i 143 KM – nieprawda!

Jeśli ktoś uważa, że standardowy silnik o mocy 143 KM będzie „jechał tylko na niskich obrotach” jest w błędzie! Zmienne fazy rozrządu sprawiają, że nawet ta podstawowa jednostka jest bardzo elastyczne na niskich obrotach i już od 2000 – 2500 rpm „uciąg” ma naprawdę mocny.

Dla kogo?

Celica VII polecana jest dla osób które szukają samochodu, który wygląda oryginalnie a zarazem jest praktyczny. To niespotykana w innych samochodach konfiguracja. Aby dowiedzieć się dokładnie jakich reakcji możemy się spodziewać kupując Celicę T23 należy po prostu kupić ten samochód…

2 thoughts on “Toyota Celica VII – ekonomiczne Ferrari?

  1. Karol

    Miałem kupić ten samochód ale wybrałem Astrę GTC 1.9CDTi 150KM. Powód? Dużo bardziej oszczędny diesel i łatwiej o części zamienne. Średnie spalanie 6 litrów ON. Przyśpieszenie podobne jak Celica 143 KM.

    Niestety muszę przyznać, że mój samochód nie zwraca tak uwagi jak Celica. Może kiedyś kupię Toyote, ale Camry Solara 3,3. Bo mi się wygody zachciało.

    Reply
  2. Maciek

    Mam taka Celicę od tygodnia. Przyjechałem nią z Chorzowa do Szczecina. Ekonomiczny ten samochód z pewnością jest. Jadąc normalnie bez oszczędzania udało mi się uzyskać średnie spalanie 6,3 litra. Także nie widzę potrzeby zakupu ropniaka, który przy tej Toyocie wygląda jak wół roboczy. Silnik jest bardzo mocny i zrywny. Osiągnięcie 160 km/h na krótkiej prostej nie sprawia problemów.

    Jedno może jedynie dokuczać to dość wysoki hałas w środku auta ale to typowe dla aut sportowych, jeździłem GT86 i też tak jest.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiemnaście + = dwadzieścia jeden