Zawieszenie pneumatyczne na tylnej osi spotkamy w wielu autach luksusowych marek, w pojazdach z nadwoziem typu kombi. Równie często spotkamy takie zawieszenie w SUVach. W tym przypadku również na wszystkich 4-rech kołach. Jaką przewagę ma takie zawieszenie nad standardowym zawieszeniem opartym o sprężyny śrubowe?
Stała wysokość zawieszenia
Samochód z opadniętym tyłem źle się prowadzi i źle wygląda. Stała wysokość zawieszenia to główna zaleta zawieszenia pneumatycznego. Stała wysokość zawieszenia zapewnia również stały prześwit. Samochód z zawieszeniem pneumatycznym nie zahaczy tak łatwo podwoziem jak załadowane auto wyposażone w klasyczne sprężyny.
Mniejszy hałas wewnątrz pojazdu
Miechy pneumatyczne w dużo mniejszym stopniu przenoszą drgania akustyczne mające źródło w tarciu opon o asfalt.
Stała wysokość haka podczas holowania przyczep
To kolejna zaleta pneumatycznego zawieszenia. Stała wysokość haka jest bardzo ważna by gdy wysokość haka zmienia się, zmienia się również obciążenie samochodu przyczepą.
Zawieszenia pneumatyczne mają rację przede wszystkim wszędzie tam gdzie zmienia się masa pojazdu, bądź konstruktorzy chcą uzyskać możliwość czasowego zwiększenia bądź zmniejszenia prześwitu.