SUV bez zawieszenia pneumatycznego

Czy SUV bez zawieszenia pneumatycznego ma sens? Takie pytanie zadaje wielu kierowców, szczególnie Ci którzy chcą tego typu samochód zakupić. Wszak SUV to rodzaj samochodu, który łączy cechy samochodu osobowego i terenowego – wg Wikipedii. Jak ma łączyć te sprzeczne cechy, skoro na asfalcie najlepiej sprawdzają się samochody o niskim środku ciężkości (a tym samym niskim prześwicie) a w terenie odwrotnie.

Ekonomia rządzi światem

Choć dobry SUV powinien posiadać zawieszenie pneumatyczne z regulacją wysokości prześwitu to nie od dziś wiadomo, że ekonomia rządzi światem. Trudno więc wymagać od producenta montażu zawieszenia pneumatycznego w tanim samochodzie jakim jest Dacia Duster. Nie od dziś wiadomo, że pełne, dwuosiowe zawieszenie pneumatyczne zwiększa koszt produkcji samochodu o przynajmniej 4000 EURO.

Zawieszenie pneumatyczne w samochodach Hyundai Kia

Trudno jednak zrozumieć dlaczego marki pretendujące do konkurowania z markami premium nadal nie oferują SUV-ów wyposażonych w zawieszenie pneumatyczne. Szczególnie mamy tu na myśli koncern Hyundai/Kia. Marki te posiadają spore zaplecze technologiczne. Opanowały tworzenie nowoczesnych silników diesla, produkcję zautomatyzowanych przekładni dwusprzęgłowych a w topowych SUV-ach nadal stosują układy zawieszenia oparte wyłączenie o sprężyny i amortyzatory gazowo-olejowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 + cztery =