Kia Sportage 3 – prestiż w rozsądnej cenie

Produkowana od 2010 roku Sportage III generacji to najtańszy dostępny w owych czasach SUV, który prezentuje się prestiżowo. Trzecia generacja Sportage stanowi istotny krok do przodu jeśli chodzi o wizerunek firmy. Niestety jej właściwości jezdne w terenie uległy pogorszeniu. Zyskał natomiast zdecydowanie wygląd zewnętrzny. A siedząc w nowym Sportage nie czujemy się już jak byśmy siedzieli w samochodzie tańszej marki. Jednocześnie Sportage, w podstawowej za wersji lekko poniżej 70 tysięcy złotych, jest dużo tańsza niż np. Ford Kuga, który kosztuje prawie 100 tysięcy.

Sportage trzeciej generacji to samochód, który stwarza wrażenie droższego niż jest w rzeczywistości

Sportage trzeciej generacji to samochód, który stwarza wrażenie droższego niż jest w rzeczywistości

Nowoczesne silniki i skrzynie biegów

Pod maską znajduje się albo jeden z dwóch silników GDI (silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa) wyposażonych w system Dual CVVT (w skrócie D-CVVT) czyli zmiennych faz rozrządu zarówno dla zaworów ssących jak i wydechowych. Jednostki wysokoprężne to dwa silniki diesla 1.7 oraz 2.0 CRDI o mocy do 184 KM.

Najsłabszy silnik – podstawowy 1.6 GDI – pozwala na dość żwawą jazdę za sprawą mocy 135 koni. Nieco gorszą dynamikę oferuje podstawowy 1.7 CRDI.

Wszystkie jednostki napędowe są wyposażone w głowice 16 zaworowe. A dostępne, oprócz 6-cio biegowych przekładni manualnych w 2.0 GDI oraz 2.0 CRDI skrzynie automatyczne są również 6-cio biegowe.

Obszerny bagażnik

Bagażnik Sportage ma pojemność aż 564 litrów! Na tle Mitsubishi ASX, którego przestrzeń bagażowa wynosi zaledwie 419 litrów to bardzo wiele.

Dobre wyposażenie dodatkowe

Podstawowa Sportage 1.6 GDI w wersji S oferuje mi. takie wyposażenie jak manualna regulacja wysokości fotela kierowcy, lampki do czytania w podsufitce, klimatyzacja manualna z filtrem przeciwpyłkowym, światła z funkcją oświetlania drogi do domu, czujniki ciśnienia w ogumieniu, światła do jazdy dziennej, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, felgi aluminiowe 16″ z oponami 215/70R16, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, HAC : Hill-start Assist i regulację kierownicy w 2 płaszczyznach.

Wśród bogatszych wersji wyposażenia znajdziemy mi. kamerę cofania, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne i wiele innych dodatków, dzięki którym opisywaną Kie możemy skonfigurować jako samochód naprawdę dobrze wyposażony.

Czego brakuje?

Można by tylko powiedzieć, że brak jest naprawdę mocnych silników. Najmocniejszy dwulitrowy CRDI o mocy 184 KM nie zapewnia przecież rewelacyjnych osiągów pojazdowi, który waży ponad 1600 kg. Jednocześnie z uwagi na niewielką pojemność jednostka ta ma raczej skromne możliwości chiptuningu. Brakuje również wyposażenia dostępnego w naprawdę luksusowych samochodach jak fotele z elektryczną regulacją i pamięcią. Tak naprawdę pamiętajmy jednak, że Kia oferuje również innego SUV-a, niewiele większe wymiarami zewnętrznymi Sorento, który ma realizować potrzeby bardziej zamożnych klientów.

Podsumowanie

Sportage III to średniej wielkości SUV w dobrej cenie, który prezentuje się bardzo prestiżowo i taki naprawdę jest. Opcje wyposażenia dodatkowego i palety silników są dobrze wyważone, brakuje opcji skrajnych, w których otrzymujemy mocny silnik i kiepskie wyposażenie bądź odwrotnie. To sprawia, że każde Sportage jest skonfigurowane w taki sposób by oferować możliwe najwięcej za możliwie niewiele.

2 thoughts on “Kia Sportage 3 – prestiż w rozsądnej cenie

  1. Nelson

    A nie lepiej kupić Mitsubishi ASX 1.6? Ten kijowy 1.6 GDI na pewno nie będzie bezwaryjny. Bezpośredni wtrysk paliwa to technologia na której położyli sie znacznie więksi niż producenci kijanek: wpierw Mitsubishi z silnikiem w Carismie GDI a teraz VW z odkładającym się nagarem w TSi.

    Reply
  2. Regio

    „Sportage, w podstawowej za wersji lekko poniżej 70 tysięcy złotych, jest dużo tańsza niż np. Ford Kuga, który kosztuje prawie 100 tysięcy.”- tylko podstawowy Kuga II ma 1.6 EcoBoost 150 KM czyli silnik naprawdę świeży i nowoczesny a nie 1.6 GDI, które ani mocy nie ma, ani momentu ani łatwo się do tego gazu nie założy.

    Zapewne Kia założyła by do Sportage swoje stare dobre 2.0 143 KM gdyby tylko nie normy czystości spalin…

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziewięć + jeden =