Używane BMW E53 – tanie w zakupie, drogie w eksploatacji

Używane BMW X5 pierwszej generacji – czyli to oznaczone symbolem E53 kupimy już za 30 000 zł. Używany X5 nie jest jednak samochodem dla biednych. Należy pamiętać, że koszty eksploatacji SUV-a tej klasy były, są i pozostaną zawsze wysokie.

BMW prosto z USA

Jeśli szukasz SUV-a „wyprodukowanego w Niemczech” lepiej niech rozejrzy się za Volkswagenem Touareg: X5 jest produkowane w USA. Nic dziwnego. Samochody tego typu są tam bardzo popularne. Po co produkować je w niemczech i wysyłać statkami na drugi koniec świata?

Silniki benzynowe 3.0 to za mało

Znany z 330i generacji E46 (seria 3) sześciocylindrowy, bardzo udany trzylitrowy silnik o mocy 231 bardzo dobrze napędzał ważącą trochę ponad 1400 kg najmniejszą bawarską limuzynę. Niestety w ciężkim (ponad 2 tony masy własnej!) X5 nie jest ani ekonomiczny ani dynamiczny. Niewiele więcej spali V8 a zapewnia dużo lepsze osiągi.

Diesel w mieście zużyje znacznie mniej paliwa niż benzyna

W warunkach miejskich wersje z silnikiem diesla spalą znacznie mniej niż benzynowe. Wersje benzynowe mogą spalić 18 – 20 litrów. Diesel „jedynie” 12 – 14 litrów.

Pneumatyczne zawieszenie – pełnia komfortu

E53 ma zawieszenie wielowahaczowe z tyłu i z przodu. Dodatkowo są wersje wyposażone w pneumatyczne zawieszenie na wszystkich 4 kołach. Jeśli chcemy poczuć się jak w prawdziwej limuzynie wybierzmy właśnie taką wersję. Należy jednak się liczyć, że jeśli w kupionym egzemplarzu będzie ono uszkodzone czekają nas poważne koszta.

E53 z pneumatyczną regulacją wysokości tylnej osi nie jest specjalnie drogie w ewentualnej naprawie. Nowa poduszka pneumatyczna E53 tył kosztuje 600 zł.  W wersji z pneumatycznym zawieszeniem na obydwu osiach ceny części są natomiast dużo wyższe.

Automatyczna skrzynia biegów wytrzyma krócej niż silnik

Przekładnie automatyczne w E53 pochodzą z limuzyn BMW. Nie są one specjalnie awaryjne, ale należy pamiętać, że nie wytrzymują tak długo co jednostka napędowa.

Należy tu rownież pamiętać, że choć producent automatycznej skrzni biegów nakazał regularną wymianę oleju, BMW uznaje że skrzynie automatyczne są bezobsługowe a zalany olej jest dożywotni.

One thought on “Używane BMW E53 – tanie w zakupie, drogie w eksploatacji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

40 − trzydzieści dziewięć =